2017. jún 27.

Baloghné Tóth Ágnessel beszélgettünk

írta: Labor Café Blog
Baloghné Tóth Ágnessel beszélgettünk

Mi volt az első gondolatod, mikor hallottál a kezdeményezésünkről?

 

Azt, hogy egy segítő klub alakult, aminek én is részese voltam, mert kezdeményeztem ilyet már korábban; női klubot szervezek, és tudom azt, hogy milyen jó, amikor egy közösség összetalálkozik, és gondolatokat tudnak cserélni. Örömmel vettem azt, hogy ide bárki bejöhet az utcáról, és tudok olyan emberekkel találkozni, akiket még nem ismerek, akikkel érdekes gondolatokat cserélhetünk egy finom kávé mellett.

 

Szoktál-e jótékonykodni, adományozni? Ha igen, hogyan?

 

Egész életemben ezt tettem. Ha visszaemlékezek, gyerekkoromtól kezdődően adományozok, ami azt jelenti, ruhákat ajándékoztam a barátnőknek, felnőtt koromban is mindent odaadtam ingyen annak, akinek nagyobb szüksége volt rá. Nem lettem volna attól gazdagabb, ha eladom a tárgyaimat, de sokkal gazdagabb lettem attól, hogy láttam a boldogságot azoknak az arcán, akiknek adományoztam. Ez pedig egy megfizethetetlen érték a mai napig.

19512117_1367385199964946_2143739193_n.jpg

Milyen tapasztalataid, benyomásaid voltak a Laborról, mikor nálunk jártál?

 

Egy nagyon vidám, nyitott közösséget találtam itt. Az emberek nagyon közvetlenek –itt elsősorban a dolgozókról beszélek-, ezért innentől kezdve megkaptam azt a lendületet, hogy szívesen lépek be az ajtón, hiszen a legfontosabb az, hogy aki üzemelteti ezt a kávézót, érezzem a lelkemen, hogy nyitott, közvetlen emberek vannak itt. És ezt megkaptam.

 

Megváltoztatta-e az első gondolataidat az első benyomásod, mikor nálunk jártál?

 

Nem változott. Viszont érdekes, hogy az első benyomás mindent meg tud határozni. Mivel nekem pozitív volt, és továbbra is így maradt, ezért nem változott a véleményem.

 

Hogyan mesélnél rólunk annak, aki még soha nem hallott a Laborról?

 

Ez egy lehetőség a kapcsolatok kialakítására. A szájhagyományban jobban hiszek, mint az írásos formában, mert nem tudjuk úgy átadni azt a hangulatot, élményt egy újságcikkben, mint amikor megéljük. Csak azt tudom mondani, hogy türelem, kivárás –lassú víz, partot moss-, az emberek, amint megtapasztalnak valamit, át fogják adni egymásnak, és úgy fog ez a kávézó egyre népszerűbb lenni.

Szólj hozzá

interjú community interview kávézó adomány coffee adomany labor közösségitér labor café laborcafe